Nothing is Impossible

ЗА ПРОГРАМАТА

Магистратура Реклама, Бизнес дизайн и Бранд мениджмънт

покрива целия цикъл на създаване на един бранд и неговия живот. Учебният план и последователността на предметите са разработени така, че да следват логичното развитие на бранда, като всеки следващ надгражда знанията и разбиранията ти за процесите в маркетинга. Програмата започва с учебни предмети, свързани с анализ на потребителите и средата, следват лекции, свързани с иновации и разработване на продукт, създаване на бранд, стратегическо и творческо мислене, а на финала фокусът е върху стратегии за комуникация. Тази магистратура е създадена от практици с дългогодишен и интензивен опит в маркетинга и комуникациите в партньорство с доказали се преподаватели от Университета по финанси, бизнес и предприемачество ВУЗФ. Целта е да получиш не само знания за маркетинга, а и да развиеш професионални умения, които са особено важни за професионалната ти реализация.

Предимства:

  • Изучава се целият процес на създаването на бранд от установяването на потребителската нужда, през идеята за продукта, до лансиращата го комуникация.
  • Последователност и натрупване на знания, внимателно подбрани теми с подчертана практическа връзка между тях.
  • Лекторите са професионалисти, работещи в сферата на рекламата и маркетинга.
  • Развиваш умения чрез нов подход при преподаването – учебния процес се реализира чрез реални казуси и практически задачи.
  • По време на магистратурата студентите работят в екип, като по този начин обменят идеи, мнения и професионален опит.
  • Програмата включва гост-лектори от България и чужбина.
  • Много Saatchi & Saatchi вдъхновение.

I-ВИ СЕМЕСТЪР

Милин Джалалиев, Publicis One, Chief of Communications
Цветелина Гелемерова, Saatchi & Saatchi, Account LeaderВсички усилия, които маркетолози и рекламни специалисти полагат, имат една основна цел – да достигнат до ума и сърцето на потребителя. Съвременните течения насърчават да насочваме комуникацията на марките все повече към хората и да говорим с тях отблизо. Това изисква да се вглеждаме в особеностите на потрeбителя като човешко същество – нерационално и непредвидимо. В този курс ще надникнем в света на потребителя, който всекидневно взима стотици микрорешения и ще анализираме как можем да насочим неговия избор именно към нашия продукт или услуга. Подгответе се да опознаете себе си по-добре като цел на маркетинговото влияние. Това ще ви помогне да разберете как да използвате познанията си за хората и тяхното поведение за по-ефективна и насочена комуникация.

Юлиан Добрев, Управител и Директор „Анализи” в агенция за маркетингови консултации и проучвания BluePointДа знаеш, да предвидиш, да имаш различно виждане са част от предимствата на пазара. Това предполага да знаеш повече от конкурентите си за потребителите и тяхното отношение към продуктите. Изследванията дават това познание.Но маркетинговите изследвания за мен отдавна не са сложните таблици, графики в 200 слайда и „бъбриви“ презентации. Предпочитам за тях да говорим като даващи фокусиран и съдържателен отговор на важните въпроси за конкретен бизнес, марка или явление.
Какво, кои, кога, защо, по какъв начин … Стотици въпроси, чиито отговор дават възможност да се види не само цялата „картина“, но и причините за това тя да бъде точно такава.
В настоящия курс няма да успея да ви дам отговор на всички важни въпроси, но за сметка на това ще ви науча да задавате правилите въпроси по правилния начин.

Елина Желева, Design Thinking Coach, Founder designthinking.bg Противно на всеобщото схващане, разработването на един иновативен продукт не изисква гениална мисъл, а педантично познаване на потребителите и желание да се експериментира с различни идеи без страх от провал.Курсът Innovative Product Development се фокусира имено върху тези два аспекта:
- Kак да разбираме по-добре потребителите и да откриваме скрити нужди?
- Kак бързо и лесно да прототипираме и тестваме множество идеи, за да стигнем до новаторска, и в същото време желана от потребителите концепция?
Курсът е базиран на дизайн мисленето – методологията, използвана от най-иновативните компании (Google, Apple) и прогресивни стартъпи (AirBnB, Uber). По време на курса ще преминем през всички стъпки на дизайн мисленето в четири динамични workshop-a:

  • Директно проучване на потребителите, откриване на потребителски нужди & развиване на емпатия
  • Анализ на потребителските нужди & дефиниране на посока на работа
  • Генериране на креативни идеи
  • Прототипиране и тестване на идеи

Темпото по време на курса ще бъде зададено от Елина Желева – Ели. Ели е учила дизайн мислене в двата водещи университета – HPI, Potsdam & Stanford University. Тя е основател на първата агенция за дизайн мислене и клиентски преживявания в България – designthinking.bg. Работила е с големи международни корпорации като ING, VMware и множество стартъпи. Имате въпроси, пишете и на elina@designthinking.bg

Георги Гавазов, Saatchi & Saatchi, Managing Director Какво е бранд и как можем да създадем успешен бранд? За какво служат брандовете и трябват ли ни изобщо? Колко струват и кой е най-внушителният сред тях?Заедно ще потърсим отговорите на тези и много други въпроси, свързани с брандовете и нашата сложна, постоянно променяща се връзка с тях. Наученото в теоретичната част ще приложим на практика, работейки по реални сценарии и изправяйки се пред реални проблеми и възможности за развитие (или провал) на малки, големи и още по-големи марки.

Анастасия Томешкова, The Bakers, Marketing Director Вече сте натрупали ключови познания за потребителското поведение и неговите нужди, можете да идентифицирате движещите сили на пазара, да сте наясно с силните и слабите страни, да начертаете основните аспекти на маркетинговата си стратегия и много ясно да разберете как да развиете своята марка до LoveMark.
Следващата стъпка е да се придвижите към реализацията на своите идеи. За целта е необходим конкретен план за маркетинговите дейности.
Този курс ще засегне част от теорията и ще отдели повече време от практическите аспекти на подготовката, одобряването, изпълнението, оценката и адаптацията на маркетинговия план.
Ще очертаем влиянието на идеите, заложени в маркетинговия план и управлението на маркетинговия микс върху развитието на цялата бизнес и пазарна представяне на компанията.
Ще се говори за комплексност при създаването и управлението на реализацията на този план. А също така за комбинативност, лидерство, власт да поеме отговорност, умения за бърза адаптация, синхронизация и синегрия.
Ще покрием теми като количествено определяне на очаквани резултати, изготвяне на сценарии, поставяне на приоритети, осигуряване на ресурси, разработване на подробни бюджети и графици, разпределение на отговорности и др. Ще се разглеждат както стратегическата страна на маркетинговото планиране, така и през ежедневните дейности и решения, които съпътстват процеса и допринасят за това планът да не остане “само на хартия”.
В края на курса ще разработим и представим реален маркетингов план.

проф. д-р Б. ДуранкевЗапознава студентите със същността на съвременната комуникационна политика и систематизирането й в ИМК; общото и различното в САЩ, Европейския съюз и другите страни; различните маркетингови концепции и тяхното приложение в комуникациите; осъществяването на приложни маркетингови изследвания и анализи за формирането на успешни маркетингови комуникации; стратегическите и тактическите ИМК и разработката на комуникационния микс.
Курсът условно е разделен на две части. Първата част представлява въведение в комуникационната политика: разкриват се съвременните виждания за същността на комуникационната политика и се представя нейният категориен апарат; изясняват се елементите на комуникационната политика и процесът на използването им; изучава се потребителското поведение и факторите на комуникациите, които частично го обуславят; представя се процесът на разработване на цялостна комуникационна стратегия и тактика при изграждането на Интегрираните маркетингови комуникации. Втората част разкрива същността и особеностите на елементите на комуникационната политика. В логическа последователност се изяснява процесът на формиране на връзките с обществеността, рекламата и насърчаването на продажбите.

II-РИ СЕМЕСТЪР

Милин Джалалиев, Publicis One, Chief of CommunicationsКакво е общото между Starbucks, Apple, Coca-Cola, Beauty Shop?Всички те отдавна продават преживяване, а не продукти. Говорят на хора, а не на консуматори. Разчитат на лоялност, а не просто на доверие. Всички те са направили крачката от Брандинг към Емоционален Брандинг.Ще опознаем емоциите, които движат хората и как можем да ги използваме в брандинга, силата на сетивата и как да ги интегрираме в бранда, за да получим истинско преживяване, причините хората да вярват на брандовете и как да спечелим тяхната лоялност.

Петър Кесерджиев, All Channels Communication, Creative DirectorИзползваме марките, за да им придаваме определена стойност, свързвайки ги с конкретна характеристика, концепция или идея. Успешните брандове са тези, които са успели да се превърнат във важна част от живота ни. Целта на този курс е да разгледа такива брандове, за да намери причините за това и същевременно да проследи процесите, през които се преминава за постигане на тази цел. Курсът ще разгледа съвременните похвати за изграждане на бранд идентичност, като премине последователно през темите за идея, концепция, естетика и графична форма.Творческият процес винаги е бил обект на изследване, но и винаги е бил загадка.
В рекламата нуждата да се систематизира и съответно фокусира този процес става жизненоважна, а това води до търсене на закономерности в изграждането на визуално-вербално произведение и съответно се раждат добри и успешни практики. Курсът има за цел да разгледа такива практики, като преведе курсистите през всички стъпки на създаване на творчески продукт.

Росен Терзиев, Brandworks, Strategic Director„Половината от бюджета ми за реклама отива на вятъра. Просто не съм сигурен коя половина“ казва един от емблематичните цитати за рекламата. В този курс ще изследваме именно характеристиките на успешната реклама и ще търсим правилния път към вдъхновяването на работещ творчески продукт. Стратегическото планиране е сферата, която осъществява връзката между целите на бизнеса и тези на криейтива – връзка, която е от ключово значение за успеха на една реклама.

Кристина Петрова, Saatchi & Saatchi, Client Service Director
Радомир Иванов, Saatchi & Saatchi, Creative leaderЩе научите, че добрата рекламна кампания не е просто шум, а добре насочена комуникация. Ще видите кой стои зад създаването й и защо рекламните агенции са едно необикновено място за работа. Ще преминете през всички етапи от творческия бриф до готовия рекламен продукт и ще разберете, че добрите идеи работят, а гениалните преобразяват света.

Петя Лакова, Publicis One, Head of Digital StrategyИвайло Ботушанов, Saatchi & Saatchi, Creative LeaderКакви загуби понасяш и съществуваш ли изобщо, ако не си диджитал днес?
Защо Despacito има над 2 милиарда гледания, 13 милиона лайка и 1 милион дизлайка? Имаше ли фалшиви новини преди онлайн медиите? Защо създателите на Vespa изобретиха робота Gita? Защо Google Lens и FB камерата се развиват в посока Augmented Reality? Знае ли Alexa какъв подарък трябва да купиш за юбилея на тъщата? Защо едно време нямаше FB страници, а FB каузи? Защо днес има FB live? Загива или избухва Instagram? Защо, обратно на прогнозите, дидижитал още не е убил ТВ? И още безборй въпроси, които нямаше как да си зададем само преди 2 години. Плюс поглед в близкото бъдеще.

Ирина Маринова, специалист CRM и Програми за лоялностАко масовата комуникация е среща с непознат, то Customer Relationship Management (CRM) е по-близо до брак по любов. Бракът изисква разбиране, познаване, лоялност и ценене на другата страна във връзката, благодарение на което тя става стабилна, дълготрайна и печеливша.Целта на този предмет е да ви въведе в основите на CRM, да ви запознае с основните инструменти и практики, да очертае новите тенденции в развитието на компаниите и марките базирани на събиране и анализ на потребителски данни, и най-важното – стратегическа употреба на това знание.

Търсим хора с безкрайни идеи, които искат да направят реалност. Хора, носещи промяната и готови да видят света от нова и различна перспектива. Ако си един от тях, ще се радваме да станеш част от Магистратурата.

Виж някои от нашите студенти тук


Етапи на кандидатстване:

етап 1 – Предварителен подбор по документи (01.05-15.09.2017г. или до запълване на местата)

  • Мотивационно есе, с което да ни разкажеш как Магистратурата ще бъде полезна за твоето бъдещо професионално развитие. Остави клишетата настрана, искаме да прочетем нещо истинско и от сърце.
  • Разчупи скучното CV – покажи ни както твоя професионален и академичен опит, така и интереси, хобита, странични проекти и всичко, което те прави различен. Може да използваш текст, снимки, илюстрации, рисунки, диаграми… Важното е да събереш всичко на една страница, която да изглежда достатъчно интересно. След това я снимай или направо ни я изпрати в оригинал.

етап 2 – Интервю с кандидатите Избраните студенти ще бъдат поканени на персонално интервю. Целта да се запознаем с вашите умения за комуникиране, творческо и бизнес мислене и потенциал за екипна работа.

етап 3 – Обявяване на финалистите (20.10.2017г.)
След провеждане на интервютата ще бъдат обявени финалистите, които ще станат част от Магистратурата. Общо ще бъдат включени до 25 студента.

04.11.2017г. – Начало на обучението

 

За да кандидатстваш трябва:

  • да имаш диплома за завършено висше образование степен „бакалавър.

 

КАНДИДАТСТВАЙ

Обучението продължава 2 семестъра, кaто лекциите се провеждат събота и неделя в модерната сграда на ВУЗФ. Знанията и опитът, които ще получиш, са безценни, а таксата за един семестър е 950 евро.

Продължителността на обучението в зависимост от образователната степен на кандидатите е:

  • 2 семестъра – за завършилите икономическа специалност в бакалавърска или магистърска степен;
  • 3 семестъра (2 редовни и 1 допълнителен) – за завършилите неикономическа специалност в бакалавърска или магистърска степен. Допълнителният семестър e комбинация между входящи присъствени занимания, дистанционни онлайн материали и консултации и се провежда паралелно с основните семестри. Цената му е 550 евро.

Всички предмети са с продължителност от 30 часа (лекции и упражнения).


Такса за кандидатстване

  • Кандидатстудентски документи – 10 лв. (от книжарницата на ВУЗФ)
  • Документи, обработка и студентска книжка  – 54 лв.


Финансови облекчения

  • При внасяне на цялата годишна такса в началото на семестъра ще ползваш 3% отстъпка.
  • При разсрочено плащане на семестриалната такса, тя се покрива на три вноски в рамките на семестъра.
  • Можеш да кандидатстваш и за студентски кредит, на който ВУЗФ да бъде гарант.


Документи за записване

  • Документите, които можеш да закупиш от книжарницата на ВУЗФ или изтеглиш от тук.
  • Копие и оригинал на диплома или академична справка, която удостоверява, че студентът ще завърши висша образователна степен в годината на кандидатстване.
  • Документ за заплатена вноска към семестриалната такса.
Конкурс на тема „София. Заслужава си да я посетиш“  http://saatchi.vuzf.bg/?p=899